Lipiec, 2011

Średnio na aktywność:31.70 km

Do Gartz z Małgosią :)

Niedziela, 31 lipca 2011 · dodano: 31.07.2011 | Komentarze 5

Umówiłyśmy się z Małgosią na około 3 godzinną wycieczkę po okolicznej przygranicy …:) Jako , że dawno nie jechałam ścieżką rowerową z Mescherin do Gartz wybrałyśmy ten kierunek . Po drodze przyglądnęłyśmy się nowo budowanej ścieżce rowerowej w mojej gminie ...a więc z Niemiec przez Pargowo , Moczyły do Siadła Dolnego ...tak ma w każdym razie prowadzić i mają podobno skończyć do października :) W Mescherin przy zamkniętym moście do Gryfina i dowiedziałyśmy się że rowerzyści i piesi jeszcze z niego korzystają ! Pogoda na jazdę była wyśmienita , mało rowerzystów ...ale dwa razy sobie pogadałyśmy sobie po niemiecku i panowie byli bardzo mili ….. :) W Gartz spotkałyśmy się z ekipą BS jadącą do Schwedt na spotkanie innej ekipy, powracającej z 3 dniowej wyprawy . My pojechałyśmy jednak w innym kierunku ...na Hohenreihendorf skąd z uwagi na brak czasu zamiast na Penkun skierowałyśmy się do Tantow , Rosow i Rosówek ….. Deszcz złapał nas przed Rosowem ,ale nie był mocny i całkiem przyjemnie się jechało …..

Ścieżka do Pargowa w budowie ...:)

Nad Odrą w Mescherin coś już jakoś jesiennie ....:)

a tak się pasły ....:)

rozlewiska Odry .....

spotkanie z ekipą BS zdążającą do Schwedt :)

W Gartz ....:)

w czyimś ogródku ...uwielbiam je ! :)

na stawie w Gartz :)

widok z góry na Gartz ! pięknie jak w górach tutaj ! :)))

zbliżamy się do Tantow ...:)

a tu Małgosia degustuje przydrożne gruszki ....są pyszne ! :)

wieczorna pętelka przez Tantow :)

Czwartek, 28 lipca 2011 · dodano: 28.07.2011 | Komentarze 11

Padało...ale nie za mocno. Tak ,że pracowałam w ogródku i przeszłam się do Eli po fasolkę .. :) A po południu , mimo iż pogodynka straszyła ulewą , trochę pojaśniało i postanowiłam zrobić krótką wieczorną rundkę :) Wybrałam się przez Rosówek i Rosow do Tantow …..potem już główną drogą z powrotem na Kołabaskowo . Ruch nie był duży bo Mescherin zamknięte dla Gryfinianów ! Jednak paru Niemców jechało z taką prędkością , ze mało mnie nie zdmuchnęło ! No i ten wiatr ...jak wyruszałam cieszyłam się że jadę pod ...bo jaki będzie piękny powrót ...pewnie będzie rower sam wracał do domu ! Jakież było moje zdziwienie , kiedy okazało się , że z powrotem jeszcze bardziej był w mordkę ! Na parę kropel deszczu też się załapałam , ale spoko ...wróciłam sucha ! Po drodze rozglądałam się za zwierzątkami , ale oprócz muchy w uchu , jednego myszołowa , paru kur i konia nic nie spotkałam :))) Za to mnóstwo mocno owocujących przydrożnych drzew ! :))) Ciesze się ,że się ruszyłam , bo jutro znów straszą ogromnym deszczem …:) No i ma być Masa Krytyczna , ale nie wiem czy mi się uda …. ::))

Droga z Tantow obsadzona pięknym gruszami :)

niemieckie gruszki :)

trochę zwierzątek ....:)

i trochę roślinek ...:)

jeszcze zboże jest gdzieniegdzie :)

a to już nasz polski staw przy przejściu granicznym :)))

do Szczecina do mamy ..... :)))

Niedziela, 24 lipca 2011 · dodano: 24.07.2011 | Komentarze 9

wybrałam się rowerkiem do mamy ..tym razem głównymi ulicami , jako że weekend i mniejszy ruch ...Przecław, Mieszka , Cmentarz , Narutowicza … U mamy ugotowałam obiad , upiekłam ciasto, a tata wyskoczył na ryby do Podjuch :) W powrotnej drodze zahaczyłam o Jarmark Jakubowy pod Katedrą . Mnóstwo ludzi i mnóstwo żarcia ! I mnie właściwie ślinka ciekła jak patrzyłam na te piękne kiełbasy i różnorakie wyroby wędliniarskie ….ale, nie ! Nie dałam się skusić ! Znalazłam i odwiedziłam też koleżanki wystawiające obrazy …. Potem , żeby się nie powtarzać postanowiłam jechać Kolumba i Tamą Pomorzańską aż do Auchana , Przecław i Kołabaskowo ….Niestety w pewnym momencie pomyślałam ,że nie dojadę do domu , bo wiatr tak się nasilił , że z góry której normalnie ponad 30 się jedzie rower zaczynał mi stawać dęba ! Dobrze , że miałam kask , bo tylko patrzyłam kiedy zarobię gałęzią lecącą z przydrożnych drzew ! Udało się ! Zajechałam jeszcze do sąsiadki po fasolkę i cukinie , żeby w domu się nie nudzić , przecież …:))
No i wywiana na maxa siedzę teraz i gotuję ! :))))

Katedra św.Jakuba

Nawet były występy :)

tłumy na jarmarku ...:)))

koleżanka na stoisku z obrazami ...:)

w powrotnej drodze ...widok z szosy na Kołbaskowo :)

przydrożne coś ....:))

zmagania z deszczem na plenerze w okolicach Dobiegniewa :)

Piątek, 22 lipca 2011 · dodano: 22.07.2011 | Komentarze 7

Te kilometry to z trzech wycieczek ...jakby ktoś się dziwił ...:))))

W niedzielę, 17 tego lipca dołączyłam do przyjaciół , którzy zorganizowali tygodniowy plener malarski u znajomej mieszkającej w przecudnym miejscu nad jeziorem i z lasami dookoła !
Było więc wszystko , co mi do szczęścia potrzeba ….a do tego postanowiłam zamieszkać w namiocie, a nie w luksusowych prawie że warunkach ...bo po prostu to lubię ! Mieliśmy do dyspozycji domek z kuchnią , a więc jak to bywa w grupie 11sto osobowej ...jedzonka było ,aż za dużo ! Wieczorami , oczywiście ognisko , kiełbaski , śpiewy przy gitarze i śmiechy non stop ! Pierwsze dwa dni oczywiście kąpiele w jeziorze ...wpław i na materacyku ...no i oczywiście wyprawy rowerowe w moim wykonaniu ...bo przecież bez roweru się nigdzie nie ruszam ! :)Niestety planów nie udało się mi zrealizować do końca , ze względu na deszcz padający prawie non stop od wtorku ….Możecie sobie wyobrazić jak w piątek wyglądał namiot i moje buty ! :( ciekawe kiedy wyschną ...ale te uderzenia kropel o tropik …....niezapomniane ! :) Oczywiście dzięki pogodzie namalowałam też co nieco ...bo tak , to pewnie tylko bym zwiedzała te przecudne okolice ! :))

Tu mieszkaliśmy ....:)

kolega maluje ...a z tyłu mój namiot ..:)

nasz pomost ...ja też tu pływałam ...ale to nie ja :)

przepiękne i czyste niesamowicie jezioro ...:)

wspóly posiłek - zupa grzybowa ! przepyszna !

artyści przy pracy ...:)

W poniedziałek postanowiłam odwiedzić Hanię w Breniu ..naszą wspólną z Misiaczem znajomą :) Okazało się ,że mam tylko 10 km do niej ...najpierw asfaltem do Słowina i polną drogą już do Hani ...dwa razy oczywiście pytałam w którą stronę jechać ...ale się udało …:) Przywitały mnie dwa bardzo groźne psy ...ale jakoś pod czujnym okiem pani , przyjęły mnie całkiem miło …:) Oj ile było do opowiadania ….bardzo miło spędziłam u Hani czas , a i najadłam się przepysznych placków ziemniaczanych! Oczywiście zwiedziłam całą piękną posiadłość i myślę ,że jeszcze nie raz się zobaczymy !!! Wróciłam tą samą drogą...czyli wyszło 20 km :)

przepiękny dom Hani ... :)

w ogrodzie Hani ...piękne malwy ...:)

odpoczynek po pysznych plackach ziemniaczanych .....:)

droga do Hani ....:)

We wtorek ,kiedy jeszcze pogoda była wyśmienita , wyruszyłam odwiedzić dawno nie widziane miejsca , pamiętane z dawnych grzybobrań i spływów kajakowych Drawą … Niestety , przez głupotę nie wzięłam dokładnej mapy i bojąc się eksperymentować z drogami leśnymi przejechałam trasę przez Radęcin, Radachowo do Zatomia w tą i z powrotem …..a mogłam dużo więcej zobaczyć ! Byłam wściekła na siebie ...ale jechało się i tak cudownie ! :) w tym dniu zrobiłam równo 40 km :) W każdym razie jest powód by tam wrócić, nie ?

w Zatomiu ...:)

Na trzeci dzień już przy mżawce , tylko skoczyłyśmy przez Derkacze do lasu , sprawdzić czy są grzyby ….niestety NIC ! Jednak w małych zagajnikach na polu okazało się , że jak się uprzeć można sporo kozaczków zakosić ….ale nam się udało tylko kilka ...tak dla ratowania honoru ! Chciałam na następny dzień zaatakować te pobliskie zagajniki …..ale już lało niestety non stop ! W tym dniu zrobiłyśmy z Bożenką około 7 km ….:)

tutaj grzybów nie było :(

ale w zagajniczku były ...:)

a to taki pejzaż ...widok z roweru na na Radęcin :)

Po Puszczy Bukowej :)

Wtorek, 12 lipca 2011 · dodano: 12.07.2011 | Komentarze 12

Dzisiaj namówiłam kolegę , który bardzo dobrze zna Puszczę Bukową na wspólny wypad , jako, że zawsze marzyłam o zwiedzeniu jej rowerkiem . Oczywiście miałam świadomość o baaardzo urozmaiconym terenie w tym rejonie ! :) Wystartowaliśmy przy Jeziorze Szmaragdowym , żeby leśnymi dróżkami , zwiedzając charakterystyczne miejsca dotrzeć , nie planując wcześniej tego , do jeziora w Binowie ….bo tam też dawno już nie byłam … :)Czyli jechaliśmy tak : Ze Szmaragdu zielonym szlakiem a później niebieskim do Głazu Grońskiego. Dalej czarnym szlakiem koło Głazu Serce do Siodła Zielawa i czerwonym szlakiem do Drogi Dolinnej i Drogi KOłowskiej. Lasem do niebieskigo szlaku i nad Jezioro Binowskie. Szosa z powrotem do drogi Kołowskiej do Bukowca- najwyższy szczyt z wieżą obserwacyjną. Szosą do żółtego szlaku i do Jeziora Szmaragdowego Oczywiście podjazdy i zjazdy były na tyle strome ,że często z wielką przyjemnością pchaliśmy rowerki ...praktycznie to może z dwa kilometry przejechaliśmy asfaltem ...Pogoda nam bardzo dopisała , ze nawet , gdybym wzięła kostium to na 100% bym się wykąpała w pięknej , kryształowo czystej wodzie w Binowskim jeziorku ! Niestety , tylko pochodziłam trochę po wodzie ...może następnym razem :)

Jezioro Szmaragdowe ...:)

Zaczynamy podbój puszczy ! :)))

Głaz Grońskiego ....

I pod górę ......

A tu naprawdę było ciężko ! :))

a takie cosik znaleźliśmy .....:)

widok na Binowo ...:)

na dawnej dzikiej plaży na przeciw Binowa...zrobiło się ładnie i zadbanie ...

jeszcze na plaży :)

najwyższy punkt ...Bukowiec :)

na polu golfowym ...:)

sympatyczne zakończenie wycieczki ...:)))))
Kategoria Okolica, Szczecin

po sobotniej imprezce , wieczorkiem :)

Niedziela, 10 lipca 2011 · dodano: 10.07.2011 | Komentarze 3

po sobotniej u mnie babskiej imprezie imieninowo–urodzinowej trzeba było odpocząć i trochę odespać ….no, ale o godzinie 19tej , naszła mnie ochota na spalenie kalorii po winku i dobrym żarełku . Jako ,że niedługo już słoneczko miało chylić się ku zachodowi i nie miałam za dużo czasu, więc chociaż przez Rosow postanowiłam rundkę zrobić :))
W Rosow skręciłam na drogę do Tantow a , stamtąd , mijając szalonych traktorzystów i kombajnistów , bo tak szybko jeździli po polu, wjechałam na czerwony szlak do Neurohlitz . Pięknie obsadzona polna droga ,,,całkiem twarda i dobrze się jedzie ...na mapie tędy idzie szlak Oder-Naise...ale pewnie większość rowerzystów wybiera asfalty , których obok pod dostatkiem …
Cisza, spokój ...nikogo ...niczego , piękne widoki i tak chyba z dwa kilometry ….A potem już asfalcikiem przez Rosówek do domciu … :))))

Akcja - żniwa :))

w dali widać drogę obsadzoną drzewami w którą skręcę ....:)))

I tak właśnie sobie przyjemnie jechałam .... :)))

pięknie skoszone już pole ...:)))

z pola , już dojeżdżając do Neurohlitz zauważyłam hodowlę danieli ...piękne zwierzęta ...:)))) Były dość daleko , ale plamki widać wyraźnie ... :)))

Wycieczka choć krótka , ale bardzo jestem z niej zadowolona ...:)))))

do Szczecina do mamy ..... :)))

Środa, 6 lipca 2011 · dodano: 06.07.2011 | Komentarze 7

Dzisiaj musiałam jechać do centrum posiedzieć z mamą i pojechałam znów przez Karwowo, Ostoję , Ku Słońcu i Narutowicza ....A z powrotem dołem Wałów, Kolumba i koło Tesco do Mieszka ....a potem jak zwykle znów przez Smolęcin .... Postanowiłam szukać dzikich zwierząt po drodze ale nie bardzo się udało ....:))) Ale jakieś tam spotkałam ! :)))

na przykłąd krowy w Smolęcinie :))

i pięknotek w sadzie :)))

a ten napis na wjeździe do domu weselnego zawsze mi się podobał ....:)))

a to już wiadomo gdzie :)))

wyspa na przeciwko dworca :)))

w drodze powrotnej , takie tam ....:))

i takie tam .... :)))
Kategoria Szczecin, Okolica

Do Damitzow, nie sama ..... :):)

Poniedziałek, 4 lipca 2011 · dodano: 04.07.2011 | Komentarze 11

Musiałam z mapy policzyć kilometry , bo mi wysiadł licznik :) Wyszło 29 km … A pojechaliśmy na rozpoznawczą wycieczkę z kolegą mojej koleżanki Hani ...jeszcze nie znał przejazdu z Kołbaskowa do Pomellen , który po dzisiejszym deszczu , może nie był zachęcający ,trochę błotka , ale się udało ...zresztą ja lubię takie klimaty ! :) I tak jadąc postanowiliśmy zobaczyć jezioro w Damizow , a może i zamek ….bo tak gdzieś było napisane :)... Po przejechaniu Radekow , kolega powiedział ,że musi być w Stobnie w sklepie do 18tej ….to może zdążymy …..ale oczywiście ja bym pojechała nie tą dróżką i wtedy kicha ….. jednak zawróciliśmy i okazało się że Damizow jest tuż tuż ….jednak jezioro i zamek nie okazały się pięknymi obiektami z reklamówek ...chyba , może przed laty …. ale teraz ...chwast i nieczynne latarnie …. Nie było już czasu na spenetrowanie okolicy dokładniej ...ale przynajmniej mostek ze zdjęć z internetu znaleźliśmy ! Wróciliśmy tą samą drogą , bo czas naglił ...i rozstaliśmy się w Neufeld , chyba …..w każdym razie wróciłam przez Pomellen , a Misiacz przez Ladenthin i Warnik , do Stobna ...|:)

Jestesmy w Damitzow :)

no ...tu warto zrobić zdjątko ! :))

a na mostku wyszło słońce ...i jak tu nie zrobić zdjęcia !! :)))

w powrotnej już drodze ....i pod górę ...czasem lubię sobie pospacerować ! :))|)|)
A ten , nie ! Nie lubi ...:)

No i pożegnanie ...w dwie strony świata ...ale rączki nie tak samo ....:))) Potem koszenie trawy i wyjazd do mamy do Szczecina ....:) Miły dzień :)

Do Moczył ...a więc bliziutko ...:)))

Niedziela, 3 lipca 2011 · dodano: 03.07.2011 | Komentarze 5

Po wczorajszym całodniowym deszczu , dzisiaj wyszło trochę słoneczko , było cieplej ...ale niestety dalej wiało niemiłosiernie ….Po obiadku musiałam i tak się ruszyć z psicą , bo już 2 dni siedziała w domku ...Poszłyśmy więc na godzinny spacerek na moje ulubione pole i drogę polną prowadzącą do Barnisławia . Zrobiło się naprawdę przyjemnie ...tak można by iść i iść …...Kiedy Tina miała już dosyć , a ja nie – postanowiłam odwiedzić koleżankę w Moczyłach , żeby poopowiadała wrażenia z Chorwacji , bo wczoraj wrócili . Pojechałam jednak trochę na około , przez Rosówek i Kamieniec ...tak nie śpiesznie , podziwiając piękne widoki na Międzyodrze :))) Na Moczyłach miło spędziłam czas , zachwycając się przecudną Chorwacją, a zwłaszcza kolorem i czystością wody !! Oj, żeby taka była nasza Odra ! :))))

na moim ulubionym polu ....:))

mało go nie nadepnęłam .....

kościół w Kamieńcu ....

droga Kamieniec-Moczyły :)

widoki na Międzyodrze :)

:))))

Bardzo wysoki poziom wody dziś jest na Odrze ...zalało znajomym pół kładki ....:)

Przy brzegu ..... :)))

Przez Ostoję na Gumieńce :)

Piątek, 1 lipca 2011 · dodano: 01.07.2011 | Komentarze 11

W prezencie urodzinowym postanowiłam kupić sobie nowe siodełko ….takie wygodne i mięciutkie, więc wybrałam się do sklepu rowerowego na Gumieńcach. Oczywiście trasą tą spokojniejszą, przez Smolęcin i Karwowo...wiało na początku dość mocno , ale nie tak całkiem w mordkę , jak to mówią :) Za Warzemicami zdecydowałam się po dłuższym zastanowieniu pojechać w lewo po robionej drodze na Rajkowo – oczywiście zamkniętej dla samochodów:) I tu zdziwienie ! Super asfalt już leży ..prawie nic nie jedzie ….a droga gładziutka jak pupcia niemowlaka ! W Ostoi postanowiłam coś zmienić w swoich wyprawach do miasta , żeby nie było nudno ….I skręciłam do wsi na drogę w kierunku Krakowskiej :) Wstyd mi się przyznać ,że pierwszy raz jechałam przez centrum Ostoi ! A tam normalna wioska i asfaltówka prawie dobra ! Spodobała mi się nawet! :)A potem już Europejska i Gumieńce ….Zakupiłam piękne siodełko , które pan od razu mi założył ...pokręciłam się nad stawkiem trochę i wróciłam taką samą trasą :) I już trochę mniej wiało :))

Przed Karwowem :)

Gładziutka droga za Rajkowem :)

Widok na Ostoję od strony Szczecina :)

Biedactwa ..tak dzień i noc pilnują ogórków za Warzymicami :)