Sierpień, 2014

Czas w ruchu:b.d.
Średnia prędkość:b.d.
Średnio na aktywność:53.56 km

do szpitala na Arkońską :)

Wtorek, 26 sierpnia 2014 · dodano: 26.08.2014 | Komentarze 6

Pojechałam dzisiaj rowerkiem bo wreszcie mniej wiało ...a ,że musiałam dać krew do badania to obrałam kierunek miasto ....potem przez dawno nie odwiedzane tereny powrót ...piękny LAs Arkoński , Bartoszewo , Dobra i przez granicę w Buku .....Potem już niemiecka strona i po raz pierwszy pojechałam przez Gellin .....Ogólnie ,żadnych niespodzianek , więc zdjęć za fajnych mi się nie udało pstryknąć ..:) .......Bałam się też  o lampkę , która znów mi się kolebie ...ale jakos dowiozłam ją z powrotem ....
Spostrzeżenia :
1. Na Arkonce pusto
2.po zjechaniu ze ścieżki rowerowej w kierunku Buka , skręciłąm w prawo i po 3 km , stwierdziłam , że chyba trzeba było w lewo ! i rzeczywiście !
3 . Ładna nowa droga przez granicę do Blankensee
4. przyjemny popasik nad Obersee- jacyś Polacy opalali się na plazy ....bo tu całkiem ciepło było ..
5. jazda przez Gellin i fajną betonówką do Neu Grambow nie była dobrzym pomysłem - Niemcy wylewali tu na polach gnojowice i nawet tiry jeżdziły ...zapach okropny !
6. Ze Schwennenz pojechałam do Lehben ...też dawno tedy nie jechałam ....a dalej to już jak zwykle !
A ...jeszcze zapomniałam , że jechałam Santocką ...tuz po wypadku motocyklisty ....zderzenie z samochodem ...strasznie się zdołowałam widząc leżący rozwalony motor i dwa kaski ....co z nimi nie wiem ale już nie było ofiar , a policjant nie chciał mi powiedzieć ....
Ogólnie piękne widoki - zwłaszcza niebo i chmurki !  :)

Kategoria Niemcy, Okolica, Szczecin

nad jezioro przez las ......

Wtorek, 19 sierpnia 2014 · dodano: 19.08.2014 | Komentarze 3

Dzisiaj odwiedziła mnie Joanna z Arturem i Szymkiem .....miło spędziliśmy dzień i nawet na rowerek skoczyliśmy troche z Arturem ...wiało niemiłosiernie na początku , potem w miare , ale słońca prawie nie było ....na koniec zabrakło nam 5 minut aby dojechać do domu przed ulewą i zmoklismy niemiłosiernie ! ale fajnie było !

ale mi sie nie chcciałooooo ........

Niedziela, 17 sierpnia 2014 · dodano: 17.08.2014 | Komentarze 2

I własciwie to się zmusiłam ....koło osiemnastej dopiero ...mogłabym powiedzieć , że rower mnie za uszy ciągnął ...no cóz czasem dopada człowieka taka niemoc ...ale potem nigdy nie załuję , że się zmusiłam !  ;)
1. mocny wiatr w mordke
2. przyjemne pół godzinki nad jeziorkiem za Pomellen
3. mnóstwo saren na polach
4. widać już koniec lata , dużo owoców na drzewach
5. na koniec odwiedziny u Ziomków w Kołbaskowie i pogaduszki z Elą

do i ze Szczecina , ciut inaczej , a więc trochę więcej km :)

Niedziela, 10 sierpnia 2014 · dodano: 10.08.2014 | Komentarze 13

Jak wiecie mam obowiązki i często muszę do rodziców jeździc ....jak ładnie to rowerkiem !

1. W tamtą stronę przez Ostoję i Cmentarz .....żadnych niespodzianek

2. U dziadków upiekłam ciasto ze śliwkami (moimi)

3.W drodze powrotnej odwiedziłam Teściową i Wały Chrobrego

4. W Warzemicach zdecydowałam się jechać pod tą wielką górę do Warnika , a nie jak zwykle ...i stwierdzam , że bardzo fajnie sie tam jedzie !

5.  I co najważniejsze - dzisiaj jest ogromna pełnia Księżyca ...jest on najbliżej Ziemi i naprawdę jest co podziwiać !

do Grosspinnow :)

Piątek, 8 sierpnia 2014 · dodano: 09.08.2014 | Komentarze 9

Dzisiaj postanowiłam sobie zapisać wycieczkę w punktach ….kiedyś kiedy sobie zechcę przeczytać taki cos wystarczy …a może jeszcze ktoś czyta , chociaż widzę ,ze mniej nas tutaj zagląda ….w końcu ułożyłam sobie w głowie , że piszę to dla siebie i nie będę się przejmować , czy ktoś przeczyta, czy nie …bo szczerze mówiąc , rozumiem ,ze zawsze na początku jest zachwyt nowym portalem , a potem już się człek męczy tym czytaniem czy oglądaniem zdjęć …a komentowanie to już….w każdym razie ja tez , jakby nie było nie komentuję tyle co kiedyś , a i na mój od lat lubiany fotosik rzadziej wchodzę ….fb jest o tyle lepszy , że ma LUBIE TO ….jeden klik i zawiadamiam osobę , że widziałam ……szkoda , że tu tego nie ma ….==
       Więc jak wspomniałam , piszę już tylko dla swojej pamięci , a jak ktoś sobie poczyta , to będzie mi niezmiernie miło !

• 1.Powód wycieczki .
      - poruszać się po chorobie
       - Ładna pogoda , bez zagrożenia burzą , średni wiaterek .
       - Chęć sprawdzenia choć jednej dróżki , którą jeszcze nie jechałam .

2 .Ciekawe odkrycia

- Nowa droga do Hohenschellow – niezbyt przyjazna , choć ładnie płytami się zaczynała
            - Jedno jeziorko w Hohen …nadające się do kąpieli z małą plażyczką .
         - Droga z Grosspinnow do Casekow do sprawdzenia , bo jej nie znalazłam
          - Gartz dalej w przebudowie i po mniejszych dróżkach wokoło duży ruch bo kombinują z objazdami . ale ogólnie da się przejechać             przez miasto bo są światła
       - Gruszki na moich znajomych drzewach już zaczynają spadać i są pyszne
        - dowieszono kubeczek dla spragnionych żródlanej , lodowatej wody  ...   w Salveymuhle przy Jakubowej pompie :)

• 3.Ciekawe spotkania

• - W Hohenschellow trzy kobiety i dwoje dzieci na moich oczach zrobiły plener fotograficzny ….a ja sobie podglądałam …i zza jeziorka całkiem fajne zdjęcia zrobiłam dzieciom ;P
  • - Ze zwierzątek to bardzo bliskie spotkania z sarnami i zającami …no i rodzinka łabędzi super ukryta w rowie tuż koło drogi …że też je zauważyłam !

• 4.Przemyślenia

• - Tak jakoś czasem mi smutno , że wielu sobie gdzieś tam jeździ w nowe miejsca , śpią w namiotach , i biegają po górach …tak mi się zatęskniło za górami …może kiedyś ….

po płaskim i przy wodzie.....upał dalejjjjjj. :)

Sobota, 2 sierpnia 2014 · dodano: 03.08.2014 | Komentarze 9

2 sierpnia w końcu miałam czas , a co najważniejsze , uwierzyłam norweskiej pogodzie ,że nie będzie burzy …choć na innych straszyli na zapas ! Bo szczerze mówiąc , koło 23 tak waliło i lało , że jak zwykle u nas prąd wysiadł …no i nie mogłam już wpisu zrobić …..
Tak więc ruszyłam …nie rano …ale koło 13, czyli i tak wcześnie ….i znów stwierdziłam , ,że podjadę autkiem do Mescherin …wtedy mam możliwość trochę dalej coś zobaczyć , a i jaka radość na koniec (zwłaszcza wczoraj ) ,że nie muszę już jechać pod tę wielką górę ! Po prostu , za gorąco bez kąpieli na takie długie jazdy , jak dla mnie !
W każdym razie moim celem było jechać przy wodzie …jakiejkolwiek , ale przy wodzie ! Cel został osiągnięty oprócz kawałków na polderach kiedy to zatęskniłam za Ojczyzną i za wszelką cenę chciałam dojechać do brzegu Odry z pięknym widokiem na Zatoń i Dolinę Miłości

Najpierw regularnie asfalcikiem ON zaczęłam podążać do Schwedt ….no i pierwszy raz zobaczyłam ścieżkę edukacyjną na szlaku , szła w las …fajnie opisana …muszę kiedyś zobaczyć jak to wygląda ….ale sama za bardzo to nie ….. więc grzecznie dalej , mówiąc dzień dobry pięknym białym czaplom , których pełno na rozlewisku ….no i mijając od czasu do czasu kolarzy i rodziny z sakwami …..

Pomysł taki –za Schwedt skręcę na poldery i znaną już dróżką gdzie forsowałam głęboką wodę i sprawdzę jak to miejsce teraz wygląda ….no i dojadę tam gdzie miałam ! …..Niestety droga w pewnym momencie była naprawiana …rozkopana i kładli nowe płyty ….no i mój sławny odcinek też był naprawiony !!!

Co się z tym wiązało , musiałam skręcić na drogę do Sutzkow ….oczywiście nie zapominajcie , ze po polderach to cały czas się jedzie po płytach …..i niestety okazało się że oddalałam się od celu …..no i ten odcinek był strasznie męczący – patelnia po prostu ! I znów byłam na wale z asfaltową ścieżką ! Chwila zadumy , spojrzenie na mapę i decyzja , że muszę tam się dostać nad Odrę przy Zatoni ! Więc jadę dalej , aż do Criewen …i tu….siup znów w lewo na poldery i wspaniałe płyty ! jednak ten szlak może dłuższy ale o wiele urodziwszy . dwa albo trzy mostki i nawet dwa ludzie – podziwiam …w taki upał , a oni na nogach !

W końcu JEST ! widzę już z bliska za Odrą , charakterystyczny kościółek ! Teraz już czuję , że więcej niespodzianek nie będzie ! Po posileniu się i napojeniu się ruszam w drogę powrotną …ale już wzdłuż naszej Odry czyli drugą stroną polderów , czyli cały czas po płytach , czyli cały czas z widokiem na Polskę J…….aż do podnośni w Schwedt …a potem znów po asfalcie rowerowym , zatrzymując się na pożegnanie z czapelkami …..do mostu Terrofenbrucke gdzie postanowiłam wracać do Gartz szosą główną , żeby nie było nudno ….bo po części ona zamknięta , bo roboty trwają …to jaka może być radość , jazda pustą całkowicie szeroką drogą przez las ….no i zawsze inaczej niż w tamtą stronę !

Jednak szuter do szosy okazał się taki długaśny ale chociaż przez piękny las ….ze jak dojechałam do głównej drogi , to oczywiście osiągnęłam radość , że pusta , ale przy zjeździe na Friedrichstall , skręciłam ,żeby znów być przy Odrze ! Zwłaszcza ,że zaczęło się zmierzchać i zapach wody wtedy robi się bezcenny !
Teraz to już puuusto …jeden rowerzysta , albo dwa …..a i niesamowite zaskoczenie ! kiedy to od Gartz zasuwa auto …naprzeciw mnie ..po ścieżce rowerowej ….nie wyglądało ,że chce mi zjechać …musiałam stanąć …to Gryfino …dziewucha za kierownicą i jacyś młodzieńcy …domyśliłam się że sobie zrobili skrót , bo roboty drogowe są w Gartz ! Makabra ..a jeszcze co lepsze zaczęła na dziadka na rowerze trąbić ,że spadał z drogi ! czegoś takiego jeszcze tutaj nie widziałam …choć Niemcy czasem jadą ścieżką ale ostrożniutko i wolno i ustępują rowerzystom ! szkoda że już miałam aparat schowany ! ale życzyłam im po cichu , żeby Polizei ich drapnęła !
No, a potem jeszcze zobaczyłam rodzinkę z sakwami dwójką dzieci rozbitych namiotem tuż przy brzegu rzeki …oj …jak oni przeżyli tę burzę , która w nocy nadeszła !? Nie zazdroszczę !

Ogólnie było super …wprawdzie nie miałam z kim gadać , to sobie tu popisałam …raz na jakiś czas można , nie ? Może ktoś przeczyta pilnie , a może nie …ale postanawiam ,że co którąś wycieczkę sobie dokładniej opiszę i już !

Jeszcze z atrakcji było ,że mi komórka padła w połowie wycieczki no i zobaczyłam wesele romskie w Gartz ! Super , stateczek wystrojony , bufet w namiocie , tańce na nabrzeżu….wszyscy mogli sobie popatrzeć ! …a ja jakoś wstydziła się robić zdjęcia jak tańczą , a teraz żałuje !
A z wniosków to …, że musze brać więcej picia i do jedzenia ….no i zawsze coś do wskoczenia do wody …chociaż tutaj było mnóstwo wody , ale nigdzie nadającej się do kąpieli ….ciekawe jakie jezioro mają mieszkańcy Schwedt co by się pokąpać ??? to zadanie na następną wycieczkę ;)