Byłam w bajce ….czyli 10 dni w Drawieńskim Parku Narodowym DPN :) część I

Piątek, 16 września 2011 · dodano: 26.09.2011 | Komentarze 10

Pierwsza połowa pleneru w Głusku ...:)))

Głusko z lotu ptaka ...:)

Od 15 do 25 września odbywał się w Głusku plener malarski , na który z bardzo dużą chęcią pojechałam ...wiecie sezon grzybowy , a plener miał miejsce w siedzibie Nadleśnictwa Głusko . Znam trochę lasy drawieńskie , ale w tu rejonie byłam pierwszy raz …..nie licząc spływu Drawą , kupę lat temu . Jednak to co zobaczy się z kajaka zupełnie różnie się od tego co można z roweru !
Jako ,że to ścisły rezerwat i mnóstwo zakazów i nakazów ..ale dla nas za małym druczkiem ...rozumiecie ..:))) nie brałam okularków , jak to się mówi :))) Oczywiście ,żartuję , bo naprawdę byłam grzeczna i grzybki , to tylko te , co z rowerka uwidziałam ! :) Starałam się też raczej po szlakach turystycznych , ale czasem za pięknie było z boku ...no i trzeba było skręcić :) Dzięki świetnej mapie byłam w takich miejscach , że naprawdę zatykało ! I ta dzicz , spokój , pomieszanie klimatu Tatr z pejzażem jeziornym ...no i las ...wszędzie las ...kilometry najpiękniejszego lasu jaki widziałam ! Nie obyło się również bez spotkań pierwszego stopnia z ogromnymi jeleniami z porożem nie do opisania ! Niestety ...zanim chwyciłam aparat znikały w zaroślach ….Więc było wszystko , co kocham ...woda, las , mostki , szumiące potoki ...tego nie poczujecie kręcąc kilometry z wielką prędkością ….tym trzeba się delektować ! Wiem ,że tam wrócę i namawiam kochających przyrodę ,żeby też się tam wybrali …..Tak więc , codziennie byłam w lesie po , 4,5 godzin ...a kilometry ? Od 30paru do kilkunastu ….moje koleżanki artystki były szczęśliwe , że wzięłam dwa rowery , więc dzielnie któraś dotrzymywała mi towarzystwa …. :))) Zdjęć mam mnóstwo , więc niektóre dałam w kolaże , żebyście nie znudzili się oglądaniem …:)))

tutaj mieszkaliśmy ! :)))

w sobotę wyruszyłam na zwiady wzdłuż rzeki Drawy ...to miejsce biwakowe w Sitnicy ...szlak kajakowy Jana Pawła ...

Następne sławne miejsce biwakowe - Bogdanka :))

To też Bogdanka ...pusto i cicho o tej porze roku ....przez to cudownie ! :)))

Po dojechaniu asfaltem do Zatomia , wracałam już tzw. Drogą Solną ...najpierw pięknym lasem , a potem niestety pchając rower po strasznych kocich łbach ....ale to też przygoda ..:)))

Dojechałam do uroczego mostku na Moczelach ....

do asfalciku prowadzącego już do Głuska ..:)))

na drugi dzień z Izą wybrałyśmy się na zwiady , tym razem nad jez. Ostrowieckie , w poszukiwaniu platformy do obserwacji ptaków :)

po drodze znalazłyśmy piękny most na jeziorze ...tędy wiedzie ścieżka edukacyjna ...są co jakiś czas tablice informujące o ciekawostkach DPN :))

ścieżka zaczęła przypominać tatrzański szlak turystyczny ...:)

i zaczęły się schody ! :)))

Dotarłyśmy do platformy ...stąd widok na wyspę Kormoranów i prawie całe jezioro ...:))

widać wyspę ? :)

to wyspa w całej okazałości ...:)

a to wycieczka z Grażynką do Ostrowite , jeziora Czarnego , i jeziora Ostrowieckiego :)

@28cali | 18:02 niedziela, 18 marca 2018 | linkuj Dobrze określone. Być jak w Bajce. Taki jest DPN. Polecam Półwysep Dębów i okolice Moczele
| 10:10 piątek, 30 września 2011 | linkuj nie .....miotła już przestarzały środek transportu ! Teraz się lata na odkurzaczu ! :)))) Ale naprawde warto się poświęcić - tam tak pięknie !
| 12:34 wtorek, 27 września 2011 | linkuj będą grzybki ....będą ...:)))
dornfeld
| 08:43 wtorek, 27 września 2011 | linkuj Brakuje zdjęć grzybków :)
| 21:16 poniedziałek, 26 września 2011 | linkuj Tunia przeobraziła się w tym bajkowym świecie w orlicę (mówiła mi prze telefon, ze jest w bajce), to wszystko tłumaczy te fotki z lotu ptaka.
| 19:41 poniedziałek, 26 września 2011 | linkuj to tylko namiastka tego co tam można przeżyć ! a rowerek stary wzięłam ..coby nowego za bardzo nie narażać :) A latać to ja już dawno potrafię ! :))))
| 19:34 poniedziałek, 26 września 2011 | linkuj Tunia , czy Twój nowy rower ma opcje latania :), a tak między nami, znowu zwiedziłaś kawał pięknego Świata (widoki super).

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa namii